Netradiční firemní teambuilding aneb 10 důvodů, proč s sebou vzít fotokoutek

Slavný řecký filozof Platón kdysi řekl: „Kde není rovnosti, přátelství nemá trvání.“ Oblíbený český herec Jan Werich zase prohlásil: „Smích chytré lidi léčí a jen blbce uráží.“ A známé biblické přísloví moudrého Šalomouna praví: „Existuje přítel, který přilne těsněji než bratr.“ Přátelství a smích jsou klíčovými faktory pro dobrý pracovní kolektiv. Jedním z nejúčinnějších nástrojů, jak takový kolektiv tmelit, jsou teambuildingové akce. Jak váš teambuilding udělat zajímavější? Přemýšleli jsme někdy o tom, že byste s sebou vzali fotokoutek?

Proč to zkusit

Fotobudky se v posledních letech staly populárním doplňkem mnoha společenských akcí, a to z mnoha důvodů. Jsou zábavné, interaktivní a poskytují účastníkům nejen možnost získat okamžitě fotografie, ale i skvělý zážitek. Pokud plánujete firemní teambuildingovou akci, fotobudka může být vynikajícím nástrojem, který přispěje k posílení týmového ducha a vytvoření nezapomenutelných vzpomínek. Jak tedy fotokoutek co nejlépe využít na vaší firemní akci? Máme pro vás 10 zajímavých tipů.

Teambuilding

Tip číslo 1: Fotokoutek má tematický design

Prvním krokem je zvolit vhodný design fotobudky, který bude ladit s tématem vaší akce. Fotobudka může být například vyzdobena v barvách vaší společnosti nebo tematicky dle charakteru teambuildingu. Pokud máte kupříkladu sportovní teambuilding, fotobudka může být dekorována sportovními rekvizitami. Tím se zvýší zapojení účastníků a fotokoutek se tak stane přirozenou součástí celkové atmosféry akce.

Tip číslo 2: Využijte kreativní rekvizity a pozadí

Rekvizity a pozadí jsou klíčovými prvky, které udělají z fotokoutku výjimečný a zábavný zážitek. Nechte si připravit širokou škálu rekvizit – od vtipných klobouků a brýlí až po tematické nebo i firemní předměty, které se vztahují k vaší společnosti nebo aktuálnímu projektu. Pozadí fotobudky může být například obří logo firmy, nebo něco vtipného, co podpoří kreativitu a zapojení zaměstnanců.

Nápad: Věděli jste, že některé firmy nechávají na pozadí fotokoutku umístit fotografie svých šéfů a pak jim zašlou nejrůznější vtipné vzkazy?

Tip číslo 3: Možnost připravit soutěže a odměny

Aby byla fotobudka ještě atraktivnější, zvažte pořádání soutěží o nejlepší fotku. Můžete vyhlásit různé kategorie focení jako například nejkreativnější fotka, nejvtipnější skupinová fotka, nebo nejlepší tematická fotka. Vítězové mohou získat malé ceny nebo firemní suvenýry. Tato aktivita nejen zvýší zapojení, ale také přidá prvek zdravé soutěživosti.

Nápad: Místo firemních tužek odměňte ty nejlepší fotky placeným dnem zdarma.

Tip číslo 4: Využijte personalizované fotografie

Dalším skvělým nápadem je možnost personalizace fotografií. Fotografie mohou obsahovat logo vaší společnosti, název akce a datum. Některé fotobudky dokonce umožňují přidat na fotografie personalizované rámečky nebo grafiku. Takové personalizované fotografie pak budou nejen skvělou vzpomínkou pro zaměstnance, ale také efektivním marketingovým nástrojem, pokud se budou sdílet na sociálních sítích.

teambuilding
teambuilding

Tip číslo 5: Sdílejte na sociálních sítích

V dnešní digitální době je důležité myslet na to, jak mohou účastníci snadno sdílet své fotografie. Využijte proto toho, aby fotobudka měla možnost okamžitého sdílení fotografií na sociální média nebo jejich odeslání na email. Tím podpoříte nejen zapojení účastníků, ale také zvýšíte online viditelnost vaší akce. Používání specifických hashtagů spojených s akcí navíc může pomoci monitorovat a propagovat událost na sociálních sítích.

Tip číslo 6: Vymyslete zábavnou aktivitu, která tým spojuje

Fotokoutek funguje jako skvělý ledoborec, který pomáhá zaměstnancům se uvolnit a bavit se. Během teambuildingové akce je důležité vytvořit prostředí, kde se lidé mohou cítit příjemně a komfortně a kde mohou otevřeně komunikovat. Fotobudka poskytuje neformální a hravý způsob, jak toho dosáhnout. Vaši kolegové se mohou smát, dělat si legraci a vytvářet společné vzpomínky, což přispívá k posílení týmových vztahů.

Tip číslo 7: Propojujte s ostatními aktivitami

Aby byla fotobudka efektivně využita, měla by být propojena s ostatními aktivitami na akci. Může být umístěna poblíž hlavního dění, kde se konají různé hry a úkoly. Fotokoutek může být také součástí soutěží, kde týmy musí plnit úkoly a zároveň se fotit. To přidá další rozměr společné zábavy a zapojení.

Tip číslo 8: Využijte mobilní aplikace a technologie

Moderní fotokoutky často přicházejí s mobilními aplikacemi, které umožňují účastníkům stahovat a sdílet své fotografie přímo z telefonu. Zajistěte, aby všichni účastníci měli přístup k těmto technologiím, což usnadní jejich zapojení a sdílení zážitků. Technologie může také zahrnovat možnost vytváření krátkých videí, což přidá další úroveň interaktivity.

Nápad: Určete roli kameramana, který bude celý tým točit během jejich aktivit, včetně fotokoutku. Následně uspořádejte soutěž o nejlepší video.

teambuilding
teambuilding

Tip číslo 9: Nezapomeňte na feedback a hodnocení

Po skončení akce je skvělé získat zpětnou vazbu od všech účastníků. Zjistěte, jak se jim fotobudka líbila a jak ji hodnotí jako součást teambuildingu. To vám pomůže zjistit, co fungovalo dobře a co by se mohlo příště zlepšit. Hodnocení může být prováděno pomocí dotazníků nebo krátkých rozhovorů.

Tip číslo 10: Věnujte památku na společnou akci

Posledním naším tipem je inspirace pro to, abyste výsledné fotografie použili jako sympatickou a zároveň hmatatelnou památku na společně strávený čas. Fotografie z fotobudky mohou být vystaveny v kanceláři nebo sdíleny ve firemním newsletteru, což připomíná skvělé zážitky a posiluje firemní kulturu.